fbpx

Czy Facebook zamierza zdominować rynek ofert pracy?

Czy Facebook zamierza zdominować rynek ofert pracy?
17
wrz

W tym artykule opowiem Ci o nowej funkcjonalności wprowadzonej przez Facebooka w zakresie rekrutacji. Dowiesz się jak i gdzie umieszczać oferty pracy, aby były one widoczne dla kandydatów.

Jakieś 1,5 roku temu Facebook testowo wprowadził nową opcję, zakładkę – OFERTY PRACY. Wówczas tylko niektóre firmowe fapage otrzymały taką funkcjonalność.

Kilka tygodni temu zauważyłem, iż ta funkcja już jest standardowo dostępna na wszystkich naszych firmowych kontach, tak więc ta funkcja powinna być dostępna już dla wszystkich biznesowych użytkowników (może jedynie wymagać ustawienia odpowiedniego szablonu).

Czyżby Facebook zamierzał zmonopolizować kolejny obszar biznesu?

Przetestowałem tę funkcjonalność na kilkunastu ogłoszeniach i muszę stwierdzić, iż ma to sens i warto z tej opcji korzystać.

Jak to działa i dlaczego warto z tej funkcjonalności korzystać?

  • Jest to darmowa opcja, oferta pracy wyświetla się przez okres 29 dni.

  • Oferta pracy jest bardzo łatwa w dodaniu, jeśli masz przygotowane treść i zdjęcie, to jej umieszczenie zajmuje dosłownie kilka minut.

  • Szablon do umieszczenia jest bardzo prosty, po prostu wklejasz całą treść ogłoszenia.

  • Dzięki określeniu lokalizacji możesz dotrzeć do osób w pobliżu wskazanego miejsca.

  • Możesz w łatwy sposób #promować #ofertę #pracy, dzięki czemu zwiększysz jej zasięg.

  • Możesz stworzyć formularz składający się z 3 pytań, na które kandydat jest zobowiązany udzielić Ci odpowiedzi.

  • Otrzymujesz powiadomienia, że ktoś aplikował na ofertę na Messengera i maila jeśli wpiszesz adres mailowy.

Jakie są słabe strony?

  • Nie otrzymujesz C.V. od kandydata, tylko odpowiedzi na trzy pytania.

  • Spływ aplikacji jest umiarkowany, faktem jest, iż przetestowałem to na kilkunastu specjalistycznych stanowiskach, przy niższych kwalifikacjach powinno być lepiej.

  • Promowanie ofert pracy jest ograniczone wyłącznie do lokalizacji – brak dodatkowych parametrów, chociaż akurat to można doprecyzować z pozycji Managera Reklam.

Znając możliwości Facebooka i Instagrama z pewnością jego rola w poszukiwaniu pracowników będzie cały czas rosła, więc warto tymi narzędziami na poważnie się zainteresować.

Jeśli masz jakieś pytania lub coś Cię zaintrygowało w tym artykule, napisz proszę komentarz.

Jeśli uważasz powyższą treść za wartościową udostępnij ten artykuł w mediach społecznościowych.

Autor

Mariusz Prokopczuk, MBA

/konsultant biznesowy/

https://www.mariuszprokopczuk.pl/